Advies.
Inplanning van jouw afspraak
Heb je een onderhoudscontract bij ons lopen of komen wij een eenmalige installatie bij jou uitvoeren? Onze planningsdienst neemt contact met je op van zodra het tijd is voor je jaarlijkse keuring of plaatsing van je brandbeveiliging. Je hoeft dus nergens aan te denken!
Maar hoe verloopt de rest van de planning bij ons? Je vindt op deze pagina de veelgestelde vragen over onze planning. Heb je nog geen antwoord op je vraag gevonden, neem dan zeker contact op met ons!
Veelgestelde vragen
Heb je geen antwoord op je vraag gevonden? Aarzel niet om contact op te nemen met ons!
Hoe werkt de planning?
Heb je een onderhoudscontract bij ons lopen of komen wij een eenmalige installatie uitvoeren? Je hoeft geen contact met ons op te nemen voor een afspraak. Wij nemen ongeveer 3 weken op voorhand contact met je op om je afspraak in te plannen. In deze e-mail geven we je alvast een indicatie van de verwachte aankomsttijd. Wij plannen het moment van aankomst in dagdelen:
- Voormiddag: 8u00-12u30
- Namiddag: 12u30-17u00
Het enige wat jij hoeft te doen, is het dagdeel bevestigen. Drie dagen voor de afspraak ontvang je van ons een e-mail met een specifieker tijdsvenster van 2 uur.
Opgelet: het tijdsvenster heeft betrekking op het verwachte moment van aankomst van de technieker(s), niet op de duur van de werkzaamheden. Onze techniekers werken tot maximaal 17u.
Wanneer word ik gecontacteerd?
Wij nemen ongeveer 3 weken op voorhand contact met je op om je afspraak in te plannen; onze planningsdienst plant een 3-tal weken vooruit.
Opgelet: we proberen het onderhoud jaarlijks in dezelfde maand in te plannen. Afhankelijk van de maandplanning of beschikbaarheid kan dit met enkele weken afwijken.
Hoe word ik gecontacteerd?
We sturen je eerst een e-mail met een afspraakvoorstel. Als je binnen 5 werkdagen je afspraak niet hebt bevestigd of geweigerd, nemen we telefonisch contact met je op.
Hoe kan ik een afspraak aanvaarden?
Past het voorstel voor een afspraak? Super! Bevestig deze afspraak binnen de 5 werkdagen, anders vervalt het voorstel. Een afspraak bevestigen doe je eenvoudig online.
1. Klik op blauwe knop “Bevestig of weiger je afspraak hier”
Je opent eerst de e-mail die je van ons hebt ontvangen met het voorstel van een afspraak. In deze e-mail vind je een blauwe knop met “Bevestig of weiger je afspraak hier”. Klik op deze knop.
2. Controleer jouw gegevens
Nadat je hebt geklikt op de blauwe knop, kom je terecht op ons klantenportaal. Hier kan je eenvoudig je afspraak bevestigen of weigeren. Selecteer de juiste optie.
Vooraleer je de afspraak bevestigt, controleer of:
- het bezoekadres (waar onze technieker zich zal aanmelden) correct is.
- jouw facturatiegegevens zoals facturatieadres, aantal keuringsitems of contactpersoon nog correct is.
Kloppen niet alle gegevens? Geef dit mee in het opmerkingenveld, zodat we ze eenvoudig kunnen aanpassen vóór de uitvoering van de werken. Je kan het bezoekadres eenvoudig controleren op de uitnodiging in het klantenportaal.
3. Bevestig de uitnodiging
Heb je jouw gegevens gecontroleerd? Dan kunnen we de afspraak bevestigen. Je kan eventueel in het opmerkingenveld nog informatie meegeven die belangrijk om de afspraak vlot te laten verlopen, zoals toegangsinstructies, parkeermogelijkheden en contactgegevens van de persoon ter plaatse.
Heb je alle relevante informatie in het opmerkingenveld ingevuld? Klik dan op “Send“.
Meer informatie: lees het volledige artikel “Hoe kan ik een afspraak aanvaarden?” op ons adviescenter.
Hoe kan ik een afspraak weigeren?
Past ons voorstel voor een afspraak niet? Dat is jammer! Weiger deze afspraak binnen de 5 werkdagen. Een afspraak weigeren doe je eenvoudig online.
1. Klik op blauwe knop “Bevestig of weiger je afspraak hier”
Je opent eerst de e-mail die je van ons hebt ontvangen met het voorstel van een afspraak. In deze e-mail vind je een blauwe knop met “Bevestig of weiger je afspraak hier”. Klik op deze knop.
2. Geef de reden van weigering
Nadat je hebt geklikt op de blauwe knop, kom je terecht op ons klantenportaal. Hier kan je eenvoudig je afspraak bevestigen of weigeren. Selecteer de juiste optie.
Vooraleer je deze afspraak weigert, geef de reden van weigering op in het opmerkingenveld. Je kan in dit veld ook meegeven welke dagen jouw voorkeur hebben of wanneer het zeker niet past. Op die manier kunnen wij zorgen voor een vlotte nieuwe inplanning.
3. Weiger jouw afspraak
Heb je alle informatie ingevuld in het opmerkingenveld? Klik dan op “Send“. Je komt daarna terecht op het scherm “Jouw afspraak is geweigerd“. Wij contacteren jou zo snel mogelijk met een nieuw voorstel!
Meer informatie: lees het volledige artikel “Hoe kan ik een afspraak weigeren?” op ons adviescenter.
Kan ik mijn afspraak kosteloos annuleren?
Het leven kan onvoorspelbaar zijn. We begrijpen dat je soms een afspraak wilt verplaatsen. Je kan een bevestigde afspraak eenmalig tot 72 uur kosteloos annuleren.
- Een laattijdige annulatie tot 24 uur of bij herhaling: forfait €75,00 excl. BTW
- Annulatie minder dan 24 uur of no-show: forfait €125,00 excl. BTW
Je kan eenvoudig je bevestigde afspraak annuleren via dit formulier.
Moet ik aanwezig zijn op de afspraak?
Het is belangrijk dat iemand aanwezig is om de technieker(s) binnen te laten en dat ze toegang hebben tot alle ruimtes waar ze de werken moeten uitvoeren. In principe hoef jij niet aanwezig te zijn, er mag ook een andere werknemer of bewoner de technieker(s) binnenlaten.
Hou ook rekening met het volgende voor de uitvoering van jouw afspraak:
- Afspraak voor keuring/onderhoud: zorg ervoor dat alle keuringsitems goed toegankelijk zijn
- Automatisch keukenblussysteem: de keuken mag op het moment van de plaatsing of keuring niet in gebruik zijn.
- Inventarisatie evacuatieplan: zorg dat alle ruimtes goed toegankelijk zijn en dat er tijdens of na de inventarisatie geen veranderingen zijn die impact hebben op het evacuatieplan.
Advies nodig? Onze experten staan klaar om jou te helpen.